28 lutego 2011

"Akwarium moja pasja" - recenzja


Dzięki uprzejmości dr inż. Pawła Zarzyńskiego mam okazję przeczytać i zrecenzować książkę akwarystyczną "Akwarium moja pasja".


Chciałbym na początek przedstawić autora owej książki. Nazywa się Pan Paweł Zarzyński. Z zamiłowania i z zawodu jest akwarystą. Stale współpracuje z czasopismem "Magazyn Akwarium". Jego teksty ukazywały się również w rosyjskich, węgierskich i angielskich czasopismach akwarystycznych. Ponadto jest pomysłodawcą Wielkiego Konkursu Wiedzy Akwarystycznej "PRIMUS INTER PARES". Pan Paweł Zarzyński to charakterystyczna osoba w akwarystyce, jest współautorem lub autorem wielu innych publikacji dotyczących akwarystyki, np.
  • "Krewetki, raki i kraby w akwarium słodkowodnym"
  • "Jak założyć akwarium"
  • "Akwarium od podstaw"
Jak widać Pan Paweł "czuje się jak ryba w wodzie" tworząc ciekawe publikacje.



Książka została oprawiona w grubą, twardą okładkę oraz lekko lśniące kartki papieru. Publikacja ta zawiera wiele kolorowych obrazków i schematów. Napisana jest lekkim piórem. Sam autor dostał rozkaz, że książka ma być napisana w sposób, jakby opowiadał o tym wszystkim kumplowi przy piwie. No i muszę się z tym zgodzić ;-)

Muszę przyznać, że "Akwarium moja pasja" czytało mi się przyjemnie. Spotkałem kilka śmiesznych opisów m.in ten, w którym jeden z klientów urwał klamkę w Żuku Pana Janusza Jankiewicza właściciela firmy AQUAEL.

 
Książka zawiera bardzo wiele informacji o rybkach i roślinach akwariowych. Znajdziesz w niej również opisy nowoczesnego sprzętu akwarystycznego. Dodatkowo została wzbogacona o porady dotyczące pielęgnacji akwarium. Jak przystało na dobrą książkę akwarystyczną zamieszczone są w niej również opisy najczęściej spotykanych krewetek słodkowodnych. Bardzo mi się spodobało to, że autor wtrącał troszkę historii opisywanej rzeczy. Dzięki temu mogłem zobaczyć jak dana rzecz zmieniała się na przestrzeni kilkunastu lat.



Moim zdaniem książka "Akwarium moja pasja" to bardzo dobra pozycja dla początkujących i średnio zaawansowanych akwarystów. Jest kopalnią wiedzy, która może dać odpowiednie złoża. Trzeba tylko je umiejętnie wykorzystać.

Cena tej książki również jest bardzo przystępna dla wszystkich. Dlatego szczerze polecam i zachęcam do czytania. Mam nadzieję, że także i Tobie spodoba się ta publikacja.

Publikację kupisz najtaniej klikając tutaj!