27 grudnia 2010

FEMANGA ALGEN STOP SPECIAL - test!

Jak już wcześniej wspominałem, dokładnie to tutaj, byłem zmuszony do walki z sinicami. Długo się nie zastanawiałem, wszedłem do sklepu akwarystycznego i kupiłem Femanga AlgenStop! Spezial. Przedstawię Wam tutaj mały test, moją opinię i pokrótce opiszę co się działo w moim akwarium podczas stosowania tego preparatu.
 
Glony jakie mnie dopadły to sinice - Cyanophyta. W zasadzie to nie są glony tylko cyjanobakterie. Przyczyną ich powstawania są duże wahania i niedobory azotu w wodzie. Szczerze mówiąc to nie wiem skąd one się pojawiły u mnie no ale cóż... Podawałem macro i micro elementy, a jednak się pojawiły.

Preparat jaki zastosowałem do walki z sinicami to Femanga AlgenStop! Spezial. Podaję go u siebie wraz z każdą podmianą wody w ilości 6,5 ml na 25 l wody. Żeby wzmocnić działanie Femangi należy zaciemnić zbiornik, ale ja kompletnie z tego zrezygnowałem, ponieważ nie chciałem, żeby mi padły roślinki.
 
Dobra a teraz do rzeczy. Tak wyglądało akwarium w przed dniu podania Femanga AlgenStop! Spezial. Przyznajcie, że bardzo koszmarnie...

Dzień 1 stosowania Femanga AlgenStop! Spezial

Jak widać na załączonych zdjęciach akwarium wygląda tragicznie... Po wlaniu tego preparatu po kilku godzinach sinice na szybach zaczęły robić się brązowe, a niektóre nawet wręcz czerwone. Początkowo zacząłem się martwić, że może coś złego się dzieje, ale najwidoczniej jest to dobry objaw.




Dzień 2 stosowania Femanga AlgenStop! Spezial

Akwarium stoi w pokoju, do którego drzwi na noc są przymykane. Po wejściu do pokoju rano był niesamowity smród. Czuć było jak by się te sinice rozpuszczały... W tym dniu robiłem podmianę wody, wlałem 5 ml preparatu i troszkę usuwałem mechanicznie sinice.



Dzień 4 stosowania Femanga AlgenStop! Spezial

Gołym okiem widać, że sinice odpuszczają przynajmniej z przodu. Z tyłu za kamieniem po prawej stronie jest ogromne ich złoże i są waleczne. Będziemy walczyć ;)


Dzień 8 stosowania Femanga AlgenStop! Spezial

Gołym okiem widać, że w akwarium robi się troszkę lepiej. Ale mam wrażenie, że sinice nie chcą tak łatwo odpuścić. Sami oceńcie.












Dzień 16 stosowania Femanga AlgenStop! Spezial

Akwarium nadal żyje swoim życiem. Niestety padł mi otosek, nie wiem co może być tego przyczyną. Był to mój jedyny sprzątacz w akwarium. Zastanawiam się również, czy krewetki pozytywnie by wpłynęły na zwalczanie glonów. Póki co w akwarium są jeszcze sinice. Nie chcą tak łatwo odpuścić wrrr...;/ Ale walka nadal trwa! Doszły dwie nowe roślinki: Mini Pelia (Riccardia chamedryfolia Lśniątka zatokowa) oraz Süßwassertang. Zostały one obie przyczepione do kamienia, który znajduje się po prawej stronie. Mam nadzieje, że fajnie rozrośnie się Mini Pelia, pozwoliłbym jej nawet utworzyć krótki dywanik na podłożu.






Dzień 36 stosowania Femanga AlgenStop! Spezial

Akwarium żyje nadal swoim życiem. Myślę, że wszystko zmierza w dobrą stronę, ale musiałem jednak zwiększyć dawki makro. W chwili obecnej leję około 1ml dziennie. Powoli zbliżam się do zakończenia testu. Jeśli wynik mnie nie będzie satysfakcjonował to go powtórzę.





Dzień 43 stosowania Femanga AlgenStop! Spezial

Koniec testów. Kuracja i tak powinna trwać krócej, ale przeciągnąłem ją, aby w pełni wyeliminować sinice. Liczyłem, że efekty będą jeszcze lepsze. Póki co jestem zadowolony, ale i tak nadal będę używał Femangi. Sinice troszkę jakby nawracają miejscowo i chyba to już kwestia nawożenia. Dlatego w chwili obecnej leje macro w ilości 1 ml/ dziennie.

Szczerze mogę polecić ten preparat. Można nawet go używać profilaktycznie, ja na pewno go będę używał. Test uważam za udany. A tak przedstawia się akwarium:



Podsumowanie

  1. Środek nie wpływa na faunę i florę,
  2. Faktycznie działa, trzeba się tylko uzbroić w cierpliwość,
  3. Cena nie jest zbyt wygórowana, dlatego pozwoliłem sobie używać go jako środka zapobiegawczego do cotygodniowych podmian,
  4. Polecam! ;-)