3 lutego 2010

25 l (brak nazwy) - Mój autorski projekt


Witam wszystkich akwarystów :) Chciałbym przedstawić Wam mój pierwszy roślinny baniak.
Jak myślicie co z tego powstanie? Zapraszam do odwiedzin. 

Dane moje baniaka:
Objętość: 25l brutto, około 20 l netto
Wymiary: 40x25x25
Oświetlenie: żarówka energooszczędna Philips Energy Saver 865 8 Watt
Nawożenie: brak, ale posiadam Brutus, Colour Fe+, Bioflor
CO2: Easy Carbo
Podłoże: Aquasubstrate II
Parametry wody: nie mierze
Temperatura: 26 stopni C
Filtracja: Aqua Szut Junior z wkładem gąbkowym
Gatunki roślin: Mały i duży Heniek
Gatunki ryb: będą gupiki 


Dzień 1
Dodałem białe tło.  

Dzień 7
Pływa już obsada...
  
Dzień 24 od założenia akwarium
Roślinki powolutku rosną. Samica trafiła także na porodówkę :)
  
Dzień 58
Zmieniłem tło na czarne, myślę że był to trafny wybór. Wahałem się jeszcze nad niebieskim, ale jednak czarny wygrał :) Niestety zaatakowały również glony ;/
  
Dzień 59
Wsadziłem nowe roślinki, Rotalę Walichii oraz Glossostigma elatinoides.
  
Dzień 66
Ogólny widok akwarium
  
Zdjęcia glonów...
  
Dzień 78
 
 
 

 
Dzień 81
Roślinki rosną dość szybko teraz, jest to wina macro tak mi się wydaje. Ogólnie też zaobserwowałem, że na szybie nie osadza mi się tak dużo zielonego pyłu.
Zastanawiam się również czy nie wyrzucić kamyków i w to miejsce wsadzić roślinki. 
Moim kolejnym problemem są pojawiające się gupiki, rozmnażają się bardzo szybko... Jak tak dalej pójdzie to ja nie wiem co z nimi zrobię, a w niedalekiej przyszłości na pewno będzie ich jeszcze więcej, ponieważ w narybku widziałem samice....
Na chwilę obecną akwarium przedstawia się tak:
 
 
  Zdjęcia Hemianthus callitrichoides i Glossostigma elatinoides:
 
  
 

Dzień 117
Myślę, że już coraz ładniej to wszystko wygląda. Roślinki powoli rosną, mały henio się zagęszcza i to jest to :)

Dzień 142  
W akwarium zaszły pewne zmiany tzn. glony ustępują i to najważniejsze Smile
Doszły nowe rybki:
-2 otoski
-4 rasbory galaxy  


Dzień 152
Dziś postanowiłem pobawić się trochę w edycje fotografii i oto co wyszło

Zdjęcie orginalne:

 Zdjęcie ożywione

Zdjęcie wyostrzone

Dzień 164 (29.04.2010r.) 
Jak Wam się podoba na chwilę obecną? Dodać coś, zmienić, wyrzucić?
Moim zdaniem roślinki są w porządku. Rybki rosną i gupiki nie długo będę musiał oddać.
Powoli również przymierzam się i rozmyślam nad nową aranżacją, ale to raczej po wakacjach
 
 Przed przycinką

 Po przycince

Dzień 182 (17.05.2010 r.)
Niestety obsada mi zmalała, 2 rybki mi wyskoczyły (gupik i otoclinus)...
  
Dzień 217 (23.06.2010 r.)
Zmieniło się kilka rzeczy:
- doszło CO2 z butli
- poprzedni filtr zmieniłem na kaskadę
- wyrzuciłem kamień z prawej strony i w to miejsce posadziłem rośliny

W zasadzie to by było tyle. Akwarium nadal żyje i w chwili obecnej przeprowadzam mały test.
Co do CO2 to już zdążyło narobić mi trochę problemów, mianowicie, 2 raz rybki bym zagazował na szczęście szybko zareagowałem. Niedawno kupiłem zaworek precyzyjny i teraz już ustawiłem prawidłowo ilość bąbelków i na razie jest wszystko w porządku.

Aha, zapomniałem napisać jeszcze jaki największy kłopot mi zestaw dwutlenku węgla przysporzył... Pewnego wieczoru, gdy nie miałem jeszcze zaworka precyzyjnego, regulator całkowicie oszalał i zwiększył wcześniej ustaloną ilość bąbelków na tak szybka, że aż woda z akwarium mi wylatywała i w taki oto sposób zalałem szafkę ;/ Musiałem akwarium przenieść w inne miejsce i w chwili obecnej stoi w przedpokoju.

Dobra starczy zanudzania, teraz zdjęcie.


Dzień 365 (18.11.2010 r.)
Dziś mija równy rok życia akwarium, bywało raz lepiej, raz gorzej. W chwili obecnej akwarium nie wygląda zbyt interesująco...

Walczę z glonami i wydaje mi się, że idzie to w dobrym kierunku. Słuchajcie, planuję kamień obsadzić mini pelią. Co o tym myślicie?

A akwarium wygląda tak: 

Bonus:
Filmik przedstawiający moje akwarium w czasie oblężenia go przez sinice. Miałem też wątpliwości co do dyfuzora, gdyż uważałem, że puszczał za duże bąble...

Dzień 377 (30.11.2010 r.) 
Sinice delikatnie odpuszczają. Ale mam też wrażenie że czasami nawracają. Szkoda, że nie mam testów to mógłbym sprawdzić wodę i bym znał jej parametry. Wrzuciłem z powrotem termometr i okazało się, że szczególnie w nocy woda jest za zimna spada do prawie 18 st. C. Będę musiał chyba zainwestować w grzałkę.

Wrzuciłem z powrotem kamień po lewej stronie, a na nim przymocowane są dwie roślinki Mini Pelia i Süßwassertang.

Cieszę się, że udało mi się uratować po jednej sztuce Ludwigi i Dużego Heńka.
 


Dzień 426 (18.01.2011 r.) 
Glony zwalczone. Zostały tylko śladowe ilości na szybie, które muszę delikatnie zdrapać.
Zwalczyłem je środkiem Femanga Algen Stop Special - jeśli chcesz to tutaj możesz zobaczyć mój test:
http://akwaroslinne.blogspot.com/2010/12/femanga-algen-stop-special-test.html

Na tylnej szybie akwarium w pewnym miejscu wygląda jak by były glony, ale to po prostu odbija się mały henio.


Dzień 446 (07.02.2011 r.) 
W akwarium zagościły nowe rośliny
  • Pogostemon Helferi
  • Rotala Rotundifolia Green


Akwarium ma się dobrze. Roślinki rosną i są zdrowe. To samo mogę powiedzieć o rybkach. Mam jedynie wrażenie, że samicy Gupika brakuje towarzystwa...

Akwarium przedstawia się następująco








Dzień 454 (15.02.2011 r.)
Kolejny update akwarium. Wszystko rośnie, jestem zadowolony. Oby tak dalej :)


















Dzień 488 (20.03.2011 r.)
Wszystko rośnie w miarę dobrze. Mam delikatne zastrzeżenia do Hemianthus Callitrichoides, gdyż delikatnie żółknie. Pogostemon Helferi również mógłby ładniej rosnąć. Generalnie jest OK. Od dwóch dni podaję dodatkowo Planta Gainer Carbo.











Dzień 20.04.2011 r.
Akwarium już nie istnieje.