8 października 2012

JBL Aqua In-Out - recenzja


Przedstawiam Czytelnikom moją subiektywną ocenę sprzętu o którym mało jest informacji, a jest ciekawym i wygodnym rozwiązaniem podmiany wody w akwarium. A zaczęło się od ...
bólu pleców, który również pojawiał się przy wynoszeniu 25 litrowej miski z wodą spuszczoną z akwarium. Dyskomfort tym spowodowany zachęcił mnie do poszukania wygodniejszego sposobu na wykonanie tej ważnej czynności.

 
Przeglądając oferty sklepów natknąłem się na zestaw firmy JBL Aqua In-Out, zaciekawił mnie na tyle, że szukałem dalszych informacji o nim, jak działa, czy mogę u siebie go zastosować itp. Okazało się, że jest niewielka ilość informacji praktycznych od użytkowników i jeden konkretny film na Youtube (zresztą reklamowy firmy JBL). Ostatecznie postanowiłem zakupić zestaw i przekonać się samemu.

Pierwsze wrażenie to estetyka wykonania oraz solidność materiałów, dokręcając do baterii zlewozmywakowej nie bałem się dokręcić mocniej (w fazie napełniania w układzie panuje ciśnienie takie jak w wodociągu).

 Zawartość całego zestawu

Podłączenie do baterii zlewozmywakowej- widok w czasie odmulania akwarium

 Odmulanie akwarium

Wodę z kranu odkręca się tylko na chwilę aby zassało wodę z akwarium, potem zakręcam wodę dając popracować grawitacji ( o ile poziom wody w akwarium jest wyżej niż wylewki widocznej na zdjęciu). Wg producenta można odmulać nawet w przypadku jeśli akwarium jest niżej, tyle tylko, że w takim układzie woda wodociągowa musi być odkręcona cały czas- na jeden litr wody "wyssanej" z akwarium przypada wtedy ok. 2 litry wody świeżej. Osobiście sądzę, że mało kto ma taką sytuację, więc wody świeżej nie marnujemy. Po skończonym odmulaniu zamykamy kranik (na zdjęciu akurat niewidoczny) na wypływie wody i odkręcamy dopływ świeżej wody o odpowiedniej temperaturze i spokojnie popijając kawę obserwowałem jak napełnia się baniaczek, od czasu do czasu lejąc uzdatniacz w odpowiedzniej ilości do podmienianej wody.

 Napełnianie akwarium świeżą wodą

Powyżej na zdjęciu bardzo ważny, choć mały element- klips utrzymujący wąż w akwarium, dzięki któremu mogłem spokojnie oddalić się od akwarium podczas podmiany

Podsumowując mogę powiedzieć, że sprzęt jest REWELACYJNY, koniec biegania z miską i wiadrami świeżej wody, koniec rozchlapanej wody przy akwarium, koniec nadwyrężania pleców - a o to mi najbardziej chodziło. Raz jeszcze jedna mała dygresja, reaktywując hobby i akwarium postanowiłem sobie, że będzie to akwarium made in Poland i z wyjątkiem starego filtra Tetry trzymam się tego postanowienia stosując polskie nawozy i pokarmy. Niestety w kwestii podmiany nie ma polskiego produktu i apeluję niniejszym do naszych rodzimych producentów- wykonajcie podobny sprzęt, tu nie ma żadnej filozofii, tylko solidne materiały i precyzyjne spasowane części, dużo chętniej kupiłbym ten sprzęt mający w kodzie kreskowym początek 5 9.....


Mam nadzieję, że powyższa recenzja może będzie dla kogoś przydatna i wypełni choć trochę lukę na temat ułatwienia sobie podmiany wody, osobom nie mającym możliwości zastosowania ciągłej podmiany wody w akwarium.

Artykuł przygotował czytelnik o nicku Brutus. Bardzo dziękuję za przygotowany materiał.

Spodobał Ci się ten wpis? Kliknij "Lubię to"!