7 stycznia 2011

Zestaw nawozów Planta Gainer

Od prawie roku czasu korzystałem z nawozów Aquaartu. W związku z tym chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami.

Używałem całej linii nawozowej, tzn. Planta Gainer Pro Macro, Planta Gainer Classic i Planta Gainer Ferro +.
Zacznę po kolei.

Planta Gainer Pro Macro

Nawóz makroelementowy. Wzbogaca wodę w podstawowe składniki makroelementy - azot, fosfor i potas. Szczerze to nic więcej, poza tym, że był OK to nie mogę napisać. Trzeba dobrać prawidłową proporcję dla naszego zbiornika i jestem przekonany, że nie będzie problemu z nawożeniem akwarium. Ja akurat dla swojego 25 litrowego zbiornika dawkowałem 1 ml dziennie - wg producenta zbyt dużo jak na tą pojemność. U mnie w akwarium była to dawka optymalna.

Planta Gainer Classic
Stosowany jako nawóz uniwersalny albo mikrolementowy. Zawiera: żelazo, mangan, cynk, miedź, molibden, bor, potas, magnez w łatwo przyswajalnej dla roślin formie. Dawkować należy w sposób następujący: 1 ml na 5 l podmienianej wody.

Zwykły nawóz mikro, przyciąga niską ceną. Odpowiednie nawożenie połączone z innymi nawozami może spowodować, że roślinki będą świetnie rosły.

Planta Gainer Ferro +
Nawóz żelazowy i mikroelementowy, który możemy stosować codziennie. Należy tylko pamiętać, że przedawkowanie grozi glonami! Zwykły nawóz żelazowy, który śmiało możemy stosować w przypadku stwierdzenia niedoborów.

Podsumowując, uważam że te nawozy są dobre i kosztują znacznie mniej jak np. firmy ADA. Na tych nawozach też można tworzyć piękne rośliny tylko trzeba je obserwować i na podstawie tych obserwacji dozować nawozy.