22 lutego 2010

32 l Stoned

Witam serdecznie, chciałbym przedstawić moje boje z drugim zbiornikiem, małym krewetkarium/zbiornikiem ala Iwagumi, czy mi sie uda i jak to będzie ostatecznie wyglądało - czas pokaże, się uczę.

Parametry akwa:

START: Akwarium wystartowało 22 lutego 2008r.
Akwarium: 32,4L (24 netto) - 45x24x30 (6mm) - OptiWhite - proste, otwarte
Podłoże: Amazonia Aqua Soil (6L)
Oświetlenie: Belka Atman DR-38 - przerobiona na 2x18W + odbłyśniki
Ogrzewanie: Jager Eiheim z termostatem (50W)
Temperatura: 25C
Filtracja: Kaskada AQUA CLEAR 30 - ceramika, węgiel aktywny, wata
Podmiana wody: RO -30% co 7 dni + PGHM
CO2: Butla wysokociśnieniowa 0,5 kg + szklany dyfuzor SMRW / 1 bombel/s
Nawożenie: Brighty K, Brighty Step 1, ECA, Green Bacter
Dekoracje: Maten Stone


Parametry wody:
PH=7
GH=3
KH=1
NO3=30
PO=0,5
Fe=0,3


Fauna:

- 30 x Hyphessobrycon amandae
- 5 x Caridina japonica
- 3 x Caridina gracilirostris "Red Nose"
- 4 x Caridina cf. propinqua "Orange"
- 2 x Caridina sp. "Hummel"

Flora:

- Glossostigma elatinoides
- Blyxa Japonica
- Eleocharis Parvula


Niestety z sadzenia zielska i kamieni nie mam fotek, tak mnie pochłoneła praca i nie mogłem się zdecydować co do ułożenia kamieni Smile
Pewnie jeszce coś pozmieniam.


Od zalania mineły 2 tygodnie, w tym czasie robiłem systematyczne podmiany co 2 dni 50% RO. Woda się już dosyć wyklarowała, na początku miałem zwątpienie, mleko, mleko, mleko Sad Po 2ch tygodniach wrzuciłem ekipe testową, stado Gupików. W następnym tygodniu będzie lepsze oświetlenie ( i tu THX dla Zwirka za pomoc) oraz podawane CO2 z butlii wysokociśnieniowej (0,5Kg).


Dzień 18 


 

- jest już butla CO2 - huraaa Smile
- jest obsada rybna - 30x Hyphessobrycon amandae
- jest przerobiona belka z 1x18w na 2x18w - hurraaa

Tu różnica w oświetleniu:  
 
 - podaje Brighty K
- posadziłem Blyxe
- wywaliłem stado Gupików
- Glosia sie powoli rozrasta
- pojawiły się nitki... i tu nie hura Smile


Nie wiem co zrobić, chyba wrzuce z 4 krewetki Amano, kosiarki w 2gim zbiorniku sa za duże i odchodzi mi ochota na łapanie ich.
Zmniejszyłem światło do 6h, chyba za mocno wystartowałem z oświetleniem.

No nic poczekamy, zobaczymy.
 



Postrach glonexu
 
z glonami świetnie poradziły sobie krewne Amano i Otoski Smile
Red Nose:  

 
 

Amandae:  


Amandae pod lupą:
 


  
  

Japa Otoska:


Akwa moze nie jest finalne, ale chyba jakis progress jest:  


Cały temat można obserwować tutaj:
Autorem fotorelacji jest: jeere