25 maja 2010

Filtr kaskadowy hbl-501

Byłem poniekąd zmuszony do zakupu filtra i wybór padł na tę chińską kaskadę hbl-501. Mój stary wewnętrzny filtr tak mnie już denerwował (był strasznie głośny) i postanowiłem kupić coś lepszego, ale nie drogiego! 

Napiszę kilka słów o starym filtrze. Był to filtr wewnętrzny Aqua Szut Junior. Kupiony był pod koniec 2002 roku (nie używałem go od 2004 do 2009) i chodzi do tej pory. Tak, nadal jest sprawny tylko, że posiada kilka wad:
-głośny, a nawet bardzo głośny
-brak mediów filtracyjnych (jest tylko gąbka)
-zajmuje sporo miejsca

W związku z wyżej wymienionymi wadami postanowiłem, że przejdzie na emeryturę i będzie pełnił funkcję filtru awaryjnego.

Gdy dziś otworzyłem przesyłkę byłem lekko zdziwiony, że ten filtr jest taki mały, jednak po złożeniu w całość wygląda raczej już normalnie.  Filtr wyposażony jest w następujące media filtracyjne:
-gąbka
-wkład węglowy

Dane techniczne:
-Wydajność filtra- 400l/h
-Moc- 5 W


Poszukując taniej kaskady przeglądałem setki stron internetowych i sklepów akwarystycznych i właśnie na jednym z for znalazłem użytkownika, który mnie zmotywował, aby kupić tę kaskadę. Jego baniak wyglądał na spokojny, zdrowy i we wzorowej kondycji.
Cena naprawdę jest w porządku, zapłaciłem 24, 90 zł.
Kaskady hbl-501 będę używał w baniaku o pojemności około 25 l i mam nadzieje, że spełni swoje zadanie.



Aha, miałem mały problem z uruchomieniem tej kaskady. Zmontowałem wszystko, rurkę ssącą włożyłem do akwarium, a reszta wisiała na szybie, podłączyłem do prądu iii .... no właśnie nic! Myślałem, że coś źle złożyłem, ale wirnik chodził, ale wody nie wciągał ;/ Zadzwoniłem do sklepu, w którym go kupiłem i powiedziano mi, że trzeba filtr zalać wodą. I to podziałało. Dlatego, jeśli ktoś się na niego zdecyduje to pamiętać należy, że filtr trzeba zalać wodą i dopiero później podłączyć do prądu!

No cóż mam nadzieję, że posłuży mi równie długo jak poprzedni filtr, a nawet dłużej :)

Zdjęcia filtra: