28 marca 2013

Dyfuzor ZEN PRO produkcji Rośliny Akwariowe

Dyfuzor CO2
Sklep Rośliny Akwariowe wprowadził do oferty nowy, lepszy dyfuzor wyposażony w spiek ceramiczny, który będzie wytwarzał drobną mgiełkę nawet kiedy będzie zabrudzony w glonach. Czy nowy dyfuzor jest ideałem? Zapraszam do recenzji.
 
Kilka słów o wyglądzie
Dyfuzor ZEN PRO wygląda solidnie i moim zdaniem taki właśnie jest. Trzymając w ręku mam wrażenie, że trzymam produkt godny zaufania, który nie pęknie przy podłączaniu do wężyka. Wydaje mi się jednak, że wersję którą otrzymałem do testowania jest trochę za duża jak na zbiornik o wymiarach 60 cm x 40 cm (dł. x wys.).

Spiek jest koloru idealnie białego, wyposażony został w mikroskopijne otworki, dzięki właśnie którym wytwarza piękną mgiełkę.
Dyfuzor CO2
Przy podłączaniu dyfuzora należy najpierw namoczyć go na 24 h w wodzie, następnie po uruchomieniu zestawu CO2 należy powoli puszczać gaz (informacja ze sklepu).

Dyfuzor CO2
Działanie dyfuzora
Po podłączeniu nowego dyfuzora i zastosowaniu się do uwagi sklepu byłem bardzo zszokowany działaniem. Dyfuzor wytwarza piękną, delikatną mgiełkę. Wcześniej używałem dyfuzora podwieszanego ZEN i byłem zadowolony. Uważam, że świetnie rozpuszcza gaz. Od momentu kiedy zainstalowałem nowy dyfuzor ZEN PRO jestem jeszcze bardziej zadowolony. Spiek rozbija gaz na naprawdę drobne bąbelki i powstaje śliczna mgiełka. Od tej chwili dyfuzor podwieszany odpoczywa w szafce :-)
 
A tak rozpuszcza gaz nowy dyfuzor ZEN PRO


Dla porównania dyfuzor ZEN podwieszany

Oraz filmik jak działa dyfuzor ZEN PRO kiedy jest zagloniony


Do każdego filmiku polecam przełączyć jakość na najlepszą. Szkoda, że po załadowaniu filmików na YouTube.com straciły na jakości...

Informacja ze sklepu RA:
Stare wersje dyfuzorów ZEN nie będą już produkowane - zastąpią je dyfuzory ZEN PRO o takim samym wykończeniu jak poprzednie wersje ZEN, lecz z zupełnie nowym spiekiem emitującym delikatne pęcherzyki gazu. 

Podsumowanie
Uważam, że dyfuzor ZEN PRO to świetna inwestycja dla naszego akwarium. Dyfuzor pięknie rozbija gaz wytwarzając przy tym niespotykanie piękną mgiełkę. W chwili obecnej jest to najlepszy dyfuzor z jakim miałem do czynienia, a kilka już ich miałem.Wracając do pytania czy dyfuzor jest idealny odpowiadam szczerze, że TAK. Świetnie pracuje będąc czysty i bardzo dobrze sobie radzi kiedy jest zagloniony.

Cena jeszcze nie znana, niedługo pojawi się w sprzedaży.

Dziękuję firmie Rośliny Akwariowe za udostępnienie egzemplarza do przeprowadzenia testu.
Spodobał Ci się ten wpis? Kliknij "Lubię to"!